Back to Top
Vrijdag 16 Nov
86212 users - nu online: 1219 people
86212 users - nu online: 1219 people login
VAN ONZE EDITORS
Printervriendelijke Pagina  
Fetish: Geil op Adidas


door Michael Junker in Mode & Lifestyle , 14 januari 2015

This article is also available in English


Het is een platitude: porno is “in the eye of the beholder.” Voor mij is bepaalde adidas-kleding porno, met of zonder inhoud. Die inhoud bestaat bij voorkeur uit aantrekkelijke jongemannen, en die kleding zie ik het liefst glad en glimmend.

Bij adidas bestaat veel variatie en afgezien van de shorts en shirts die prettig glanzen, zijn er twee soorten pakken die ik opwindend vind: de chiles die de onderkant van de markt bedienen zoals Surinamers en Marokkanen en ordinair heten te zijn en de superstars die niet alleen dat publiek trekken maar ook wat alternatieverige jongeren en soms mensen zoals ik.

Die superstars zijn al lang op de markt en kun je eerste- en tweedehands kopen, voor die chiles ben je op de Footlocker aangewezen of op restanten en tweedehands die Ebay halen. Op marktplaats zijn ze aanwezig maar dat is meestal vals materiaal uit China. Hoewel dat soms gladder en glimmender is, bevallen die pakken me maar matig.  

Zoals jullie vast weten komt het verlangen in golven. Lang geleden begeerde ik satijnen shorts maar juist niet van adidas en van shorts werden het broeken. Dat veranderde toen een neefje mij leerde dat adidas stond voor “all day I dream about sex.” Woorden kunnen zo belangrijk zijn voor de lust en dat gold ook voor deze opmerking. Het zal vijftien jaar geleden zijn en ik ben kort daarna aan de adidas geraakt - en er nog steeds niet vanaf. Het is recent wel meer chile dan superstar geworden – het ordinaire van chile geiler dan het elegante van superstar. En chile glimt meer en glijdt beter.


Obsceen satijn  

Waarom ben ik zo gaan houden van die sportkleren? Als ik het in mijn woorden van nu omschrijf zou ik zeggen dat in mijn jeugd die jongens in hun glimmende shorts en hun kleurige shirts het tegengestelde waren van wat jongens in hun dagelijkse kloffie hoorden te zijn. Dat was saai katoen of ribfluweel en zeker geen obsceen satijn; kleurige blousjes konden ook niet echt. In dat stoffige dorp waar ik vandaan kom mochten Christenen op zondag niet voetballen, dan ging je naar de kerk. En juist de “heidense” jongens mochten die rustdag naar het voetbalveld om zich in het zweet te rennen en tegen een bal te trappen, in hun fleurige hemden en satijnen voetbalbroekjes. Dat wilde ik ook.

Het was het contrast tussen een brave en suffe mannelijkheid in alledaagse kleding en de geiligheid van wat die voetbaljongens deden en droegen. Ik ging zo’n wit satijnen short kopen en ontdekte dat het glimmende en gladde ervan en de dromen die ik erbij kreeg mij seksueel zeer bevredigden. Op het eerste broekje volgden veel meer in alle kleuren en maten en jongens in satijn hebben me sindsdien zeer opgewonden.  

Net als met boeken kost het tijd om die fetisj-kleren te kopen in de winkel of op internet. Die eerste keer heb ik zeker staan treuzelen, net als de eerste keer voor de deur van een nichtenkit. Het bekende draaien, beproeven (althans in de winkel), aarzelen, wel kopen, niet kopen, toch toeslaan en dan heel gelukkig zijn en bevredigd worden, of omgekeerd, teleurgesteld dat het materiaal niet biedt wat lokte. Maar meestal gaat het nu heel aardig – je leert al doende. Twijfel en schaamte spelen nauwelijks meer een rol in de winkel. Het kopen zelf betekent een mijlpaal: van iets dat begeerd wordt naar iets dat bezeten wordt. Bij kopen op internet is er nog een tussenstation van wachten: van een bevestigde koop tot de aankomst van het object.

Zowel het kopen als het ontvangen is opwindend. Bij bestellen op internet zijn dat twee momenten waartussen de nodige tijd kan liggen, in een winkel is het in één klap geklaard. Winkels hebben van hun kant het voordeel dat er gekeken en gevoeld kan worden, geaarzeld kan worden met de aankoop. Ik ben subiet klaargekomen van aankopen op Ebay en nog eens wanneer ze vervolgens bij me thuis arriveerden (broeken zijn belangrijker dan jasjes; zonder broek is er niet echt opwinding; een heel pak maakt het een pietsje geiler). En wat begeerte betreft: hoe langer je die fetisj-kleren hebt, hoe meer de geilheid ervan afgaat: het is net als met een vrouw of man.


Glanzen in ’t zonlicht

Je koopt vrijwel nooit hetzelfde maar meestal variaties op een thema – kleding die je helemaal niet nodig hebt omdat het al in overvloed in de kasten thuis hangt. In de winkel is de variatie meestal niet groot – één of twee modellen per seizoen als je geluk hebt en dan moet het aanbod je nog zinnen qua kleur en andere elementen. Van mij hoeft er bij voorbeeld geen adidas op die kleren te staan en zeker niet uitvergroot, dat gaat te ver in het ordinaire. Maar dat is zoals altijd tevens het probleem: hoe meer je iets afwijst, hoe opwindender het wordt.  

Voor mij kan het heel belangrijk zijn wanneer ik jongens in die pakken rond zie lopen – dat versterkt de kooplust zeer. Het is me overkomen dat ik een kledingstuk niet kocht, een jongen erin zag lopen, naar de winkel snelde om het me te verwerven maar dat het uitverkocht was. Waarna lange zoektochten op internet aanvingen. Eens zag ik een Spaanse jongeman met een adidas-short in het zonlicht (dan glanst het ’t mooist) op en neer drentelen en m’n adem stokte. Ik zag hem nog een keer – toeristen draaien altijd rondjes waar ik woon – en omdat ik wist dat die broek in de uitverkoop was, op naar de winkel. Onderweg zag ik hem nog eens van heel dichtbij – decent kijken werd voorzichtig voelen – maar in de winkel was de broek niet meer. In dit geval was er een uitkomst die me weer eens heel gelukkig maakte: de broek bleek tegen de uitverkoopprijs nog in de opslag in Grenoble te liggen en was er twee dagen later.


Staljongens en hun wreedheden  

Dit voorjaar zocht ik een zwart chile vest met zwarte strepen en een capuchon, ook op straat bewonderd. Zonder capuchon en met strepen in diverse kleuren had het ik al, en een enkel gekleurd jasje ook, maar niet dit model. Bij het zoeken op Ebay kwam ik een aanbod met plaatje tegen van wat ik zocht: een vest met een dito broek. Een Duitse jongen bood zo’n pak aan met wat kennelijk een foto van hemzelf was in dat ensemble, met alleen de ogen afgedekt. De meeste kleren worden op internet zonder poespas afgebeeld, op een kale vloer of kleurloos bed, op een knaapje in het luchtledige gehangen, hooguit op een plastic pop gedrapeerd maar zelden met een persoon erin.

Kleding die door iemand gedragen wordt, vooral als die persoon iets aantrekkelijks heeft, vergroot de begeerte. De foto van die jongen in dat adidas-pak heeft me sindsdien zeer opgewonden. Het begin van onze communicatie was de vraag of het pak ook verkocht werd naar Nederland (er zijn vaak beperkingen waarheen wordt verkocht op Ebay). Ja, dat deed hij wel maar hij was niet in staat de instellingen te veranderen zodat ik kon bieden. Ik stelde voor mij te laten bieden via een vriend en bood zestig euro. Het lukte hem niet het aangebodene naar mij te geleiden en het pak ging weg voor vijftig euro naar een ander. Zulke teleurstellingen wennen snel maar deze was toch wel vervelend omdat ik me al zoveel van pak en jongen had voorgesteld. Zo had ik ontdekt dat de jongen uit een boerendorpje op de Duitse laagvlakte kwam wat me allemaal beelden voortoverde van boerderijen, varkenshokken, staljongens en hun wreedheden. Voor de bieding afliep was ik op een leerweekend in de sneeuw in Antwerpen, maar het chile-pak en de verkoper hielden me meer bezig dan dat leerfeest.  

Het bieden liep mis maar de volgende dag stuurde de jongeman me bericht dat de hoogste bieder van de koop afzag en of ik het pak nog steeds voor zestig euro wilde aanschaffen. Ja, natuurlijk! Toen begon het lange wachten. Na een week nog geen pak maar het bericht dat hij ziek was geweest en het “morgen” zou versturen. Toen ik een week later vroeg waar het pak bleef, bleek hij nog steeds ziek te zijn en beloofde hij het “dit weekend” te verzenden. Mijn geliefde voedde mijn wanhoop door te jennen dat het nooit meer zou komen.

De verkopende jongeman gebruikte een naam die weinig goeds voorspelde, mogelijk een oplichter? Gelukkig las ik in evaluaties over de verkoper dat hij nogal traag met verzenden was. Hij berichtte dat hij het pak nu echt zou sturen en me vijf euro terug zou geven omdat ik zo lang had moeten wachten. Inderdaad arriveerde het pak tot mijn ongekende bevrediging na een maand wachten hetgeen mijn opwinding naar steeds nieuwe toppen had gebracht.


Gefantaseerde ontmoetingen  

Wat was er nu zo lekker aan al dit gedoe? Het waren natuurlijk alle fantasieën over hem en mij en derden in dat en ook wel andere adidas-pakken in allerlei situaties. Voor mij zijn die pakken geil omdat ze glad en glimmend zijn, maar hoe zit het met die jongen in dat pak? In zijn kleren lopen is lekker, maar als ze van Ebay komen zijn ze helemaal schoon – dus zonder zijn geuren en vlekjes die het leuker zouden maken. Wil ik die jongen zijn door in zijn pak te lopen, of als oude sukkel jong doen met zulke kleren? Volgens mij wil ik niet die jongen zijn, en ook niet opnieuw jong zijn door zo’n pak te dragen. Allebei hopeloos. In mijn fantasieën over deze concrete jongen (maar zoals vast niet onbekend is worden beelden steeds onscherper naarmate de bevrediging nadert) was hij vooral een factotum van mijn fantasie: boerenjongen in glimpak dat van hem en van mij was waaruit vele verhaallijnen voortkwamen. Ik werd misschien een beetje hem maar wat hij was – geen idee maar misschien de begeerde tussenpersoon bij seksuele transacties.

Zo vergleed het onderscheid van object en subject een beetje – zo gaat het met fetisjen. Als iemand anders zo’n pak aanheeft, is er toch altijd identificatie en vaak sekslust die uitdraait op kooplust. Ik had niet de droom om met hem te seksen, allebei in zo’n pak – samen broertjes zijn. Die idee is me niet vreemd maar bij hem vroeg ik me juist af in het kader van de rolverdeling wie boven en wie onder lag. En als er rolverschil is, kun je toch moeilijk beide hetzelfde dragen: onderscheid moet er dan zijn, ook uiterlijk. Incestueuze broederliefde is vaak te gelijk voor mij, in de seks moet er verschil zijn. Maar ook hier weer onduidelijkheid wie dit concrete pak zou moeten dragen in gefantaseerde ontmoetingen. Ach, uiteindelijk zijn het meestal dromen die ver van de realiteit blijven.  

Het ordinaire van dit pak heeft iets obsceens waar ik op val. Het past beter op de Nieuwendijk en in de Bijlmer bij bepaalde etnische groepen dan bij zo’n Duitse boerenjongen die dat pak misschien verkocht omdat hij het niet meer aan durfde trekken – en daarmee een klein beetje aan mezelf zou doen denken met zijn geaarzel. Zulke gedachten vertederen me. De mogelijkheden van zo’n foto en zo’n pak zijn eindeloos in het imaginaire. Ik heb twee weken naar de koop uitgezien, een hele maand naar de aankomst en daarna heb ik het pak nog zeker een hele maand dagelijks aangehad. Het heeft me enorm veel plezier geschonken. Het grootste succes ongeveer van alle adidassen die ik tot dusver kocht. Maar morgen zal er vast een nieuwe verleiding wachten want het verlangen is beweeglijk.



 








Fetish: Geil op Adidas

Michael Junker, in Mode & Lifestyle op 17 januari 2018
Je kunt reageren :: Mijn reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):







Rubrieken:








In het nieuwste nummer, Gay News 327, november 2018














Meer uit Mode & Lifestyle
Meer uit nummer 280
Meer van Michael Junker





The Web


Friendly & hot cruise bar

meer info |visit


Black Body


Fetish wear for men

meer info |visit















bottom image




Entire © & ® 1995/2018 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2018 Gay News ®, GIP/ St. G Media