Back to Top
Vrijdag 15 Nov
86374 users - nu online: 1173 people
86374 users - nu online: 1173 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Fashion - Tatoeages - Skulls & Swimwear


door Bernardo van Eekhout in Mode & Lifestyle , 29 augustus 2011

This article is also available in English


Het tatoeëren van modellen begon een aantal seizoenen geleden bij de internationale vrouwencollecties en is nu overgewaaid naar de herencollecties. Chanel sprong hier handig op in door plakbare tattoos met de bekende Chanel-schakels en het dubbele-C-logo (à raison van rond de honderd euro) in haar winkels te verkopen. En met succes! Want niet iedereen wil zijn/haar leven lang met dezelfde (permanente) tatoeage rondlopen.

Bij de herencollectie van Louis Vuitton waren de modellen dit seizoen door tatoeage-artiest Scott Campbell op hals, arm of been voorzien van Aziatische, draakmotiefachtige tatoeages. Maar ook het alom bekende geblokte huispatroon van Louis Vuitton sierde opvallend de halzen van een aantal modellen. Zelfs het draakmotief en geblokte L.V.-huispatroon zijn als print gedrukt op luchtige doorkijkshirts of als lange, wapperende sjaals.

Om haar thema rock and roll extra te benadrukken stuurde Donatella Versace halfnaakte modellen de catwalk op met all-over tatoeages over het gehele lichaam. Vaak iets spannender om te zien dan de bijbehorende outfits.



Sinds de lancering in 1995 van de uitermate succesvolle herengeur “Le Male” van Jean Paul Gaultier wordt de flacon ieder seizoen gerestyled.

En ditmaal is Gaultier trouw gebleven aan één van zijn favoriete thema’s: tatoeages.

“Mijn collecties hebben altijd zeemansstrepen, korsetten en tatoeages,” aldus Gaultier.

Zowel het metalen conservenblik als de glazen mannentorso-flacon zijn gedecoreerd met blauwe Maori-tatoeages en een mysterieuze windroos...





Skulls

In de zomercollectie van de Japanse ontwerpster Rei Kawakubo voor haar mannenlabel Comme des Garçons Homme Plus loopt de skull (het doodshoofd) als print als een rode draad door de gehele collectie. Skulls met blauwe zonnebrillen of met rozenprint of soms gecombineerd met een Ska-achtig, jaren tachtig zwart-wit blokkenpatroon.

Voor shirts, jasjes, bermuda’s en zelfs voor wijde (mannen-)rokken. Maar ook schuwt Kawakubo het niet om de skull achter op het hoofd van de modellen in wit te verven. Avant-gardistisch als zij is, zal de skull waarschijnlijk wel snel door andere designers worden overgenomen.

Ook ’s werelds grootste producent van geslepen kristal Swarovski komt met een serie sieraden en accessoires voor heren met daarin de skull als hoofdrol. Met de lijn “N the Skull” wil Swarovski de grenzen van de herencollectie verleggen, want in de mannelijke rockmuziek zijn schedels immens populair.

Speciaal voor de lancering van de nieuwe producten is er een unieke, volledig facetgeslepen zwarte schedel ontwikkeld. Waarbij de ton-sur-ton kristallen in het gebit duidelijk afsteken bij deze steen. De twee herencolliers hebben ultramannelijke schakels en de skull-hanger is versierd met accenten in kristalpavé en zwarte lak. Het kortere model collier is afneembaar en kan tevens als armband worden gedragen. Ook is het schedelmodel verkrijgbaar in een kleiner formaat aan een fijn ruthenium collier of aan een sleutelring.



Swimwear 2011

Speedo

Voor deze zomer lanceert Speedo een Limited Edition Watershorts assortiment dat hedendaagse samenstelling combineert met retro-ontwerpen uit de jaren negentig.

Met tachtig jaar ervaring in zwemmode is de Speedo-collectie gedefinieerd door een selectie van unieke prints en retro-branding.

Contrastrijke kleuren en gedurfde prints gecombineerd met slim-fit pasvorm bepalen de collectie.



Een exclusief ontworpen retro-etiket fungeert als kenmerk van echtheid waarmee het zich onderscheidt van de standaard productielijnen. De watershorts zijn waterafstotend en snel droog met een speciaal drainagesysteem dat de kans verkleint op overtollige luchtbellen in de zwembroek.




Mistral

Het in 1976 opgerichte iconische watersportmerk Mistral is onlosmakelijk verbonden met windsurfen en belichaamt als geen ander de coastal lifestyle. Voor lente/zomer 2011 brengt dit merk een ode aan haar rijke geschiedenis, waarbij de oorspronkelijke surfcultuur centraal staat.
Ongedwongen en relaxed met een knipoog naar de jaren tachtig. Met de comeback van Mistral anno 2011 wil ze haar succes uit de jaren tachtig opnieuw voortzetten door middel van frisse en vernieuwende collecties, waarin authenticiteit en heritage het middelpunt vormen. Twee kleurthema’s staan centraal: Colors of Tropical Waves en Colors of Mediterranee.

Juist door het combineren van beide thema’s (style-surfing) ontstaat er een spannende mix waarbij jaren tachtig retro versmelt met sportinvloeden van functionele, moderne technieken.

















GERELATEERDMEER VAN BERNARDO VAN EEKHOUTMEEST GELEZEN VAN BERNARDO VAN EEKHOUT

Fashion - Tatoeages - Skulls & Swimwear

Bernardo van Eekhout, in Mode & Lifestyle op 02 september 2019
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp




















bottom image




Entire © & ® 1995/2019 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2019 Gay News ®, GIP/ St. G Media